onsdag 18 mars 2009

Jag drömmer om en fet jävla köporgie

Shopping for shoes



Bild: Sarah and Mike ...probably

...inte jag alltså men Minna med bloggen Köpstopp och ekonomi.


Jag vill ha en ny LV väska, med matchande plånbok och gärna en nyckelring i samma, och självklart en liten nätt sminkväska.... jag skulle älska att fixa till naglarna och få min klocka rengjord och polerad. Och hade jag inte den här jäkla fix iden kring köpstopp så hade jag stegat med raska steg och köpt mig en cab till sommaren!!!!

Även om jag själv inte drömmer om ny LV väska (jag har inte ens en gammal) känner jag igen tankarna. Bara för att man inte "får" blir det nästan som en besatthet. Det har något med våren att göra också, ljuset som sätter igång en massa processer. Man vill ha nya kläder, ett fräscht hem, snyggare bil, vältränad kropp osv... Men det går över, det bara att bita ihop, hitta på något att skingra tankarna med för om man ger efter för köpsuget inser man snart att det inte var handväskan som det handladee om och snart har man börjat få ett sug efter något annat.

Relaterade inlägg:
Trött på köpstopp, igen...
Blää II
Och något som i alla fall får mig på bra humör; dansfeber med Matt.

1 kommentar:

  1. Visst är det vårens fel, man vill bli ny och fräsch...det var faktiskt tack vare din bok som jag ryckte upp mig och ändrade mitt liv. Jag hade garanterat levt över mina tillgångar nu och förlorat allt till kfm om jag inte hade sagt stop! Tack för en suverän bok. Din bok var en vändpunkt i mitt liv. Ett välbehövligt sådant som gjorde att jag har tak över huvudet idag! Tack!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin