måndag 9 mars 2009

Cook a long TV

IMG_4906


Bild: Inn Noodle

I nästa program skall Gordon lära sig göra nudlar

Förra veckan skrev jag om Gordon Ramsey's nya TV program, Gordon Ramsay’s Cookalong Live som började sändas den 3 mars i TV3. Jag orkade inte sitta uppe och vänta till kl. 22 så jag spelade in det och fick möjlighet att titta på programmet i helgen. Riktigt bra program faktiskt! Programmet bestod dels av av att Gordon, en gäst i studion och ett antal hemmakockar samtidigt lagade till en trerättersmiddag + en kockutmaning där Gordon tävlade mot tre andra personer. I kvällens kockutmaning deltog bland annat feministikonen Germaine Greer som dock fick se sin duck a l'orange utklassad av Gordons variant.
Jag har inte sett så många andra matlagningsprogram så jag har inte så mycket att jämföra med men jag blev rätt inspirerad av Gordon! Upplägget på trerättersmiddagen var smart också, kall förrätt och efterrätt som båda gick att förbereda och en lite flashig huvudrätt(flambering) som man kan impa på gästerna med. Recept m.m hittar du här (på engelska) och det verkar konstigt nog som om TV3 inledde serien med att sända del 4 först ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin