fredag 6 mars 2009

Inredningsfredag - lekkök


Bild via Ikea hacker

Barnen har en leksaksspis från Micki som används hyfsat flitigt men när man ser hemmagjorda leksakskök som ovan kan man ju inte bli annat än avundsjuk. Köket är konstruerat utifrån IKEAS hylla Vika Furusund som egentligen är bordsben med förvaring, och lite annat smått och gott från Ikea.


Bild via Ikea hacker
Det här är ett annat Ikea baserat lekkök med Ivardelar som grund.


Bild: Therese via hennes blogg Fru Sätterlund
Therese har satt ihop en jättefin kökshörna till sin dotter, jag blir själv sugen att leka där. Fler bilder från Agnes rum hittar du här och här.

Bild: Emelie via hennes blogg

Emelie har inrett ett fint kök till sin dotter som också heter Agnes. Spisen är handgjord av goda vänner. På Styleroom visar Emelie upp fler av sina olika typer av hemmsydda matvaror (se det stekta ägget på bild ovan).

Mer inspiration!
Tinas Tips - Lekkök
Styleroom finns det många fina bilder att inspireras av, sök på barnkök, lekkök och liknande.
På Blocket eller via Annonskartan kan du hitta färdiga lekkök.

8 kommentarer:

  1. Tur att jag får leka igen :)
    Populärt att klistra igen gamla förpackningar, skölja mjölkkartonger, fylla tomma mjölpåsar med tidningspapper, leka affär, ha ett riktigt kök. Minns att vi öppnade många förpackningar i botten, för det blev snyggare så..

    SvaraRadera
  2. Mina barn lekte i riktiga köket med riktiga kastruller mm, hjälpte mamma och pappa att diska och baka...har jag missat något??!!

    SvaraRadera
  3. Hej, Jag googla om godis och hittade dit inlägg om godis som var jätte bra skrivet, http://notbuying.blogspot.com/2007/09/godis-r-inte-gott.html Jag tyckte det var så bra så jag länkade det från min blogg och hoppas att det är ok? Mvh Emilia

    SvaraRadera
  4. Marie - barnen är gärna med och lagar mat i stora köket men gillar att pyssla med sina vänner i deras "eget kök" också

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder. Nästan synd att dottern är 15, jag är barnsligare än hon. När hon var liten gjorde jag små matförpackningar av tomma lådor som innehållit bl a glödlampor. Klädde dem med bilder från makaronipaket mm. Roligt! tyckte åtminstone jag..

    SvaraRadera
  6. Kul med det lilla stekta ägget, undrar om det är virkat eller stickat eller i plast?

    SvaraRadera
  7. Monica - det är sytt i filt tror jag, visst är de ten bra idé!

    SvaraRadera
  8. Underbar sammanställning. Själv älskar jag miniatyrmiljöer och gjorde det som barn också. Mina killar brukar gå loss i Coop Forums lekrum i liknande miljö.

    Det enda jag är orolig för är avkastningen. Känns som att allt man fixar för att ungarna ska leka där man inte tänkt.

    Jag drömmer om ett ställe som man kan gå till där man har ett helt hus att leka i.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin