söndag 1 mars 2009

Dags för en hållbar ekonomi? 4/3

Onsdagsföreläsning på Ekocentrum

Datum: 2009-03-04
Tid: 18.00 - 19.30
Ort: Göteborg

Finanskrisen pekar på ofullkomligheterna i dagens ekonomiska system. Är det överhuvudtaget möjligt att ha ett ekonomiskt system som bygger på ständig tillväxt i en värld med begränsade resurser? Hur kan en hållbar ekonomi se ut? Bo Lönn, styrelseledamot i Ekobanken och fd vd i Sparbanken och Göran Hjort, civilingenjör, filosof, medlem i JAK Medlemsbank och författare till boken ”Pengar – ett miljöproblem” reflekterar över frågan. Vi avslutar med panelsamtal och frågestund. Ett arrangemang i samarbete med Ingenjörer för Miljön (IfM).

Fri entré men begränsat antal platser.

3 kommentarer:

  1. Något som inte har med detta inlägg att göra utan ett gamnmalt. Du skrev att du fick en gratis yoga dvd av yoga on line. På deras sida står det att man fortfarande får det om man länkar till dom. Vilket jag har jag gjort. Hur gjorde du sen?

    SvaraRadera
  2. Jag minns inte riktigt, eventuellt mailade jag dem och gav dem länken. I vilket fall dök det upp en DVD på posten efter ett tag.

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret. Jag mailade och gav dom länken men jag kanske är för ivrig. Den kanske kommer.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin