lördag 30 maj 2009

En lovsång till Dra-mater

DSC02357

Bild: min egen

I början av maj bloggade Sven ingående om dra-mater och att vi borde starta en shoppingvagnskampanj! Här kommer mitt bidrag! Dra-maten ovan kommer från ICA Maxi Mölndal och kostade någon eller några hundralappar. Eftersom vi numera inte har någon barnvagn är den ovärderlig när det gäller att släpa hem vinterkläder, regnkläder och allt annat som forslas fram och tillbaka mellan hemmet och förskolan. Den sväljer även en hel flaskor och annat när det är dags för veckans tur till återvinningsstationen. Det får ofta följa med på utflykter när man skall ha med sig flera termosar, kylväskor och annat tungt. Det har även hänt att den har använts för att dra mat. Den har lite praktiska småfack också som man kan ha mynt eller sitt kundkort i t. ex. Det enda jag inte gillar är att den är svart inuti vilket gör att det kan vara svårt att hitta saker längst ner.

Så härmed utmanar jag dig att omfamna din inre pensionär och prova en dra-maten!
Det finns både nya och begagnade dra-maten på Blocket - sök på shoppingvagn.

5 kommentarer:

  1. Jag har alltid velat ha en dramaten vagn men maken vägrar att visa sig ihop med mig om jag skaffar en.

    SvaraRadera
  2. När vi bodde i stan och valde bort bilen var vår dramaten GULD värd! Vi slapp skrikande nackar och aplånga armar varje gång vi var iväg och handlade.

    "Hemmamamman", bry dig inte om maken utan skaffa dig en dramaten i alla fall. Maken kommer att ha en trevligare fru efter det eller så får han handla själv ;)

    FRAM FÖR FRÄCKARE DRAMATEN!!! (Det finns många som är helt ok, men lite roligare och ungdomligare kunde de allt vara.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt. Än har jag ingen användning för en dramaten, men när jag gör! Hittade en mycket snygg på nätet, dock inte begagnad, som var limegrön med kotryck. Lockande.

    SvaraRadera
  4. Det där är ju en skitbra grej. Och det finns verkligt fräcka om man är lagd åt det hållet, zebrarandiga m m!

    SvaraRadera
  5. Ojojoj, vilken bra, återanvänd idé med dramaten åt folket. Leta ska jag faktiskt göra.

    Och vilken upplivande blogg du skriver! Älskar ditt tema - jag kallar det Konsumindre.

    Må gott!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin