onsdag 13 maj 2009

Du väljer boken!

books in a stack (a stack of books)

Bild: austinevan

Vilken bok skall jag recensera nästa gång? Nu har du chansen att påverka! I min bokhylla har jag böcker som väntar på att bli utlästa och recenserade (Till matens försvar av Michael Pollan, Skogsliv vid Walden av Thoreau m. fl.) men jag behöver lite inspiration, vilken av dem skall jag välja? Eller har du några andra förslag? Det kan vara både äldr eller mer nyutgivna böcker. Lämna en kommentar!

För inspiration kan du ta en titt i min virtuella bokhylla med recensioner och andra boktips.

6 kommentarer:

  1. Åh, "Till matens försvar" har jag varit nyfiken på länge så om du vill recensera den så skulle jag bli jätteglad.

    SvaraRadera
  2. Karen Kingstons "Rensa i röran". Det skulle vara roligt att höra vad du tycker om den.
    Idag lånade jag "Ordning och struktur på arbetet och hemma" av Mona Quick. En tunn behändig bok. Tyvärr sågar hon köpstopp men det lilla jag läst är rätt bra (ändå).
    Jag har ställt mig i lånekö på boken "Vill våra barn ärva våra ljusstakar?" av Lena Larsson.
    Har du läst den?
    Hälsningar, Wi

    SvaraRadera
  3. Walden är ju trots allt nåt att verkligen läsa. Den håller hög litterär kvalitet långt från dagens alla hjälptillsjälvhjälpsböcker och köpdenhärbokenochlärdigkonsumeramindreböcker.
    Annars kan jag tipsa om Derrick Jensens Endgame -the problem of civilization. Mycket medryckande och omskakande.

    SvaraRadera
  4. Jag ska läsa Marit Paulsens Lurad av laxen. Skulle vara intressant att höra vad tycker om den.

    SvaraRadera
  5. Har du läst den amerikanske organisationsgurun David Allens Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet? Den inbundna har jag läst, finns även på engelska och i pocket. Teorier och flödesscheman om hur man kan organisera upp sitt liv... Den plus rensa i röran tycker jag är en intressant kobination, först rensar man och sen ordnar man det man har kvar:-)

    SvaraRadera
  6. Vilka bra förslag!

    Beatrice: ja den ligger överst i högen på nattduksbordet.

    Wicke: Monas bok har jag också läst men jag tyckte att den var sådär. Vill våra barn ärva våra ljusstakar? måste jag kolla upp.

    hellreänbra: Ja, Walden är en klassiker och den andra boken skall jag också kolla upp.

    Barbabok: Ja den känns ju väldigt aktuell.

    Maria Hansson: Ja, den har jag läst och försöker till viss del tillämpa.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin