fredag 29 maj 2009

Inredningsfredag - Camilla Thulins garderob

YIP: May 3rd - Aimez-vous mon Chanel?

Bild: LipglossJunkie och kvinnan på bilden är inte Camilla Thulin...

– Jag lever i en återvinningsvärld. Oavsett vad det handlar om; tavlor, möbler, mattor, porslin, kläder. Grejerna vi köper, min man och jag, är oftast gamla, ibland antika. Många gånger återanvända och för det mesta reparerade. Jag avskyr slit och släng, säger hon med eftertryck.

DN bostad gör hemma hos besök i Camilla Thulin som är av mina stora "idoler". Hon har en fantastisk stil och att hon propagerar för återanvändning och 2nd hand gör inte saken sämre! I artikeln bjuder hon på massor av tips på hur man sköter sina kläder på bästa (och även miljövänligaste) sätt. Här är tre:
  1. Ett plagg behöver inte tvättas så fort man har använt det. Fläckar går ofta att torka bort – gärna med fuktiga babyservetter
  2. Att vädra kläderna i stället för att genast köra dem i tvättmaskinen, är ofta ett klokare alternativ
  3. Torktumlare är en styggelse som sliter sönder fibrerna i kläderna,

1 kommentar:

  1. Hon är cool! Och så rätt det där med torktumlare, sedan vi flyttade till större lägenhet och bara har torkskåp håller kläderna längre:-)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin