söndag 26 oktober 2008

Pumpatider

smiley pumpkin
Bild: minipixel, våra pumpor blir nog inte riktigt så fräcka

Idag har det varit studiedag på dagis så det är tredje dagen i rad (fast med helg mellan) som jag är hemma med barnen. Tack och lov är Lillasyster lite piggare och solen skiner. På agendan står besök 2nd hand affärer och Naturhistoriska museét där vi skall titta på valen. I kväll blir det nallepicknick för att fira internationella Nalledagen och vi skall även skära ut våra Halloweenpunpor. Maken köpte en gigantisk pumpa till mig och två mindre till barnen. Jättepumpan får huser på balkongen men till nästa Halloween har vi en altan! Mindre än 4 veckor kvar till flytten så nu börjar det verkligen bli dags att rensa i röran! Jag kommer att köra lite rensa special på bloggen med blogg och boktips!

Läs mer!
Förra året tipsade jag om Halloweenpyssel för barn
På sidan Pumkin carving 101 hittar du det mesta om pumpor
ICA har bra idéer för Halloweenkalas

2 kommentarer:

  1. Om jag inte får tag på några fina pumpor tills på fredag (jobbar dag så jag hinner inte handla innan torsdag) - får jag låna era då? En halloweenfest utan pumpor är ju bara tragiskt :-)

    SvaraRadera
  2. Här blir det spindelbullar :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin