måndag 27 oktober 2008

Matmåndag Hela Sveriges Husman



Ingen har väl missat att ICA har samlat de 100 bästa husmansrecepten i en kokbok, Hela Sveriges husman. De flesta recepten innehåller närodlade råvaror och är klassiker men lite modern touch. Som ärtsoppa med pannkaksbakelse och annorlunda potatisbullar som nog kan bli tvåfavoriter här hemma.

Första pristagaren, Sara Ekman från Malmö, vann med sitt recept på Morfars honungsspjäll med spetskålssallad. Jag hoppar över "spjället" och satsar på kålsalladen istället. Den kan nog vara god till vegetarisk korv.
Just nu kan du köpa boken på ICA för en bonuskupong à 25 kr men skynda att fynda, i min butik var det bara ett fåtal exemplar kvar. Men får du inte tag på ett eget ex kan du alltid bläddra i boken online. Och missa inte att du kan ställa frågor till ICA-kockarna!

3 kommentarer:

  1. Jag har tänkt försöka lägga vantarna på den kokboken.

    Läste ut din bok i eftermiddags och är nu mer inspirerad än på länge att fortsätta utveckla mitt köpstopp, som pågått sedan april!

    SvaraRadera
  2. kika gärna in tävlingen på min blogg, du kan vinna en fin skinnväska!

    SvaraRadera
  3. Jag har utmanat dig på min blogg:

    http://ielftetimmen.blogspot.com/2008/10/jag-antar-utmaningen.html

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin