torsdag 17 maj 2007

Weekly Simplicity Tips v. 20




1. Clear the clutter in your entryway.
Klassisk Feng Shui så att energin skall kunna röra sig fritt. Lite svårare om man har småbarn som strör skor och gummiströvlar och mössor och kepsar och regnkläder och dagispåsar omkring sig. Det gäller att h'ng ain alla kläder och ställa i ordning skorna när man har varit ute.

2. Clean out 5 work files.
Jag har inte så mycket mappar, därmeot så passade jag på att städa mitt skrivbord och plocka undan i onsdags eftersom de skulle tvätta mattorna på kontoret under helgen.

3. Drop a project that is leeching your energy.
Har inget sådant projekt.

4. Make a list of all your current projects and a list for possibility projects.
Huvudprojektet just nu är köksrenoveringen. Därefter skall vi sätta tillbaka en innerdörr och hänga om lite tavlor. Det får räcka för ett tag.

5. Let go of one excuse you have for why you can’t have a simpler life.
Jag har inte så många ursäkter.

6. Add more outdoor activities to your exercise schedule.
Jag skall försöka att ta en promenad på lunchen minst 3 gånger i veckan.
7. Install tap on lights in your closets so you can see.
Vi har en klädkammare med en lampa i. Ljuset skulle dock kunna vara bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin