tisdag 8 maj 2007

Weekly simplicity tips v. 19



Här kommer "mina" kommenterade Weekly Simplicity Tips från My Simpler Life. Om du prenumerar på Weekly Simplicity Tips per e-post från Beth (a.k.a Encouraging coach ) får du även en "2007 Declutter Calendar" som är till bra hjälp när man skall rensa i röran.
Som jag skrev i en kommentar till en kommentar på förra veckans tips så ser jag dem enbart som inspiration.

1. Find all your photos and put them together in photo boxes.
Mitt problem är snarare alla digitala bilder som ligger på hårddisken istället för i album. Jag borde ta och framkalla en del.

2. Ask your bank about automatic transfers from your checking to savings, making saving automatic.
Redan fixat!

3. Give yourself a time limit on research for a project or improvement, so you will take action.
Jag kan inte komma på något här så den skippar jag.

4. Are there any to do’s in your head you haven’t written down?
Jag har mina "tasks" i Outlook, både på jobbet och här hemma

5. Quit overdoing to gain the approval of others.
Det är nog snarare min egen uppfattning om vad som skall göras som är problemet.

6. List all the home repair/organization/decorating projects you want to do. Choose one to start this week.
Just nu fokuserar vi på att tömma köksskåpen inför renoveringen.

7. Is there any area of your life you have been neglecting?
Just nu ligger tyvärr yogan nere eftersom jag behöver vila min vrist men jag försöker ändå att träna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin