onsdag 9 maj 2007

Chokladtest

chokladtest

Idag recenserar jag ekologisk och /eller Rättvisemärkt choklad. Personligen föredrar jag mörk choklad men jag kommer även att prova lite ljusare samt smaksatta varianter. Jag har dock fortfarande inte hittat Divine som är Bett R Worlds favorit.

Kung Markatta mjölkfri choklad
God men lite tunn smak. Inte så hög kakaohalt. Inköpsställe: ICA Maxi

Biologique noir quinoa
God chokladsmak och lite krispig. Min favorit just nu! Inköpsställe: ICA Maxi (2 för 25 kr ;-D)

Equale, extra mörk
God men intetsägande. Inköpsställe: ICA Maxi

Blanxart.
Inte så god, smakar ren kakao, torrt men fett. Kanske skulle fungera bättre som bakchoklad. Inköpsställe Chocolat Te.

Green & Black's Milk. Inköpsställe Ekostore. Inte så god, det är någon konstig bismak. Green & Blacks webbplats Testdatum 20070507

Läs mer om choklad!
Här är en lista från Rättvisemärkt på de företag som tillhandahåller kakao/choklad på den svenska marknaden.
Några andra som har haft chokladprovningar är Bett R World & GUMF (Green & Black i topp). Bett R World lobbar för fullt för att Coop & Ica skall ta in hennes favorit Divine.

3 kommentarer:

  1. Jag blev genast sugen på Biologique noir quinoa!

    SvaraRadera
  2. Åh, Divine...gör verkligen skäl för namnet! Hittade den i Dublin för några år sen, om jag inte minns fel, och minns den än - har nog till och med kvar omslagspapperet i nåt skåp nånstans för att det var så vansinnigt snyggt :).

    Tack för senast, förresten - hoppas du hade lika kul som jag och J ;).

    /I

    SvaraRadera
  3. min sambo hävdar envist att vi har prövat Divine-chokladen, och jag har för mig att vi köpte den på Alternativ Handel, så pröva där! (Jag har väldigt dåligt minne, därav den logiska kullerbyttan...)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin