måndag 28 maj 2007

Dilemma

Its always better on the other side!

Bilden på hundens dilemma är tagen av Smerikal med Creative Commons licens.

Jag har ett litet köpstoppsdilemma. På onsdag kommer en kollega från ett av våra andra kontor på besök. Hon vill gärna att vi skall äta lunch tillsammans. I vanliga fall hade jag inte tvekat, hon är jättetrevlig. Jag har redan kollat med vår lunchkock och det kommer inte att serveras någon lunch på kontoret den dagen. Hur skall jag göra?



Jag har redan tackat ja till att luncha så skall jag;

a) Gå med och hoppas på att hon bjuder

b) Förbereda något hemifrån (som inte kräver ett kök)

c) Komma med någon ursäkt och dra mig ur

d) Bita i det sura äpplet och vara beredd på att göra ett undantag från köpstoppet?
e) Se om jag kan bjuda henne på lunch på firmans bekostnad? Är det att fuska?


Jag behöver lite råd...




5 kommentarer:

  1. Du har ju faktiskt sagt att du undantar mat från köpstoppet.

    Men försök få firman att betala så är det inget problem.

    Om du hade haft ett kök hade jag föreslagit att du skulle lagat något gott hemma och bjudit henne på kontoret. Men det är kanske lite svårt nu...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du kan unna dig att äta ute. Du kan se det som en halvårsbelöning! Som jr sa, mat får du köpa. Välj då någon restaurang som har bra mat som möjligt. Gå in och kolla på Godsaks forum.

    SvaraRadera
  3. Och jag tycker gott att du kan gå ut och äta med henne med gott samvete, oavsett om du, hon eller firman betalar. Du gör ett fantastiskt arbete ändå med ditt köpstopp - vissa praktiska undantag tycker jag man kan göra för att få livet att funka smidigt. Det handlar inte om att flyga tur och tur Australien utan en enkel lunch ... Smaklig måltid! /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du skall köra på alernativ e om det går annars är det bara att bita i det sura äpplet och köpa lunch, chansen finns ju att hon bjuder också (inte helt omöjligt att hon får bjuda enl. sitt kontors regler). /Linus

    SvaraRadera
  5. Alternativ e, helt klart - det är ju inte DITT val att äta lunch med den här människan, även om hon nu råkar vara jättetrevlig så är det ju en affärslunch det handlar om.

    Eller - är det en alldeles otänkbar tanke att förklara ditt projekt för henne? Det tar ju egentligen inte bort något av problemet (möjligen låter det som en RIKTIGT dålig ursäkt för alternativ c :D), men det kunde ju vara intressant att i alla fall diskutera dilemmat?

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin