torsdag 10 december 2009

Mera jul

dec6 026

De sista veckorna i december är hektiska som alltid, det är så mycket som skall hinnas med innan semestrarna. Som alltid är det inte så kul när alla roliga saker händer på en och samma gång...
I måndags var det sillprovning på sjömagasinet, i tisdags julavslutning med styrelsen i en av de föreningarna som jag är aktiv i och tidigt i onsdags morse tog jag tåget till Stockholm för ännu en julavslutning/kortkonferens.
Efter att klarat av konferensbiten tog vi en skärgårdsbåt ut till Utö för adventkonsert och efterföljande julbord på Utö Värdshus. Det var första gången som jag besökte Stockholms skärgård, tyvärr var det redan mörkt när vi kom ut så man kunde inte se så mycket.
Julbordet var gott med en hel del inslag av kravodlat och närporducerat. Jag provaden en quornpaté som var rätt god. Sillen var god men kunde inte riktigt mäta sig med Sjömagasinets och ålen hoppade jag över...

Ekoteket

På torsdagen hann jag med ett kort besök på Kulturhuset innan tåget skulle gå. Jag tittade på några fotoutställningar men även på Ekoteket, Kulturhusets nya mötesplats för miljöfrågor . Sen var det direkt hem för att hämta barn på skola och förskola, laga middag och förbereda morogndagens lussefirande!

3 kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin