onsdag 16 december 2009

#Best09 - en kopp te...



Detta är del 16 i The Best of 2009 Blog Challenge och handlar om årets favoritte. Jag brukar varva Russian earl grey, Yogite, Rooibosvarianter, och grönt te (på jobbet) Men mitt favoritte alla kategorier är ändå Earl Grey Blå blom, Earl Grey te men det har jag inget hemma just istället blir det en kanna Yogite, den kryddiga smaken passar bra så här i jultider. Det enda som alltid är det samma när det gäller mitt tedrickande är min favoritmug från Café du Monde i New Orleans. Dags att sätta på en kanna...

Vilket är ditt/dina favoritteer?

4 kommentarer:

  1. Åhh, vilken härlig mugg!

    Jag gillar Chaité och Earl Grey. Har helt slutat dricka rött, helt plötsligt var det inte gott längre och dessutom gav det mig sömnproblem. Märkligt nog.

    SvaraRadera
  2. I dne lilla teboden vid kungsportsplatsen brevid pocketshop och saluhallen, kan man köpa en blandning som är godare än alla earl grey.. göteborgsblandning:)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar få goda ört teer av en "häxa" som bor djupt inne i skogen i utbyte mot att jag hugger ved osv åt henne...
    Favoriten är Johannesört sover som kattunge hela natten!
    Annars är favoriten bland köpeteer är yogi tea Jamika

    SvaraRadera
  4. Det beror ju på hur man tänker... Men en storfavorit är Lady Grey - fast nu var det längesen hon hälsade på.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin