måndag 11 juli 2011

Sommartips: matlag med kollegorna

Klimatsmart middag 1/9

Under mitt köpstoppsår var vi några på jobbet som startade ett matlag på sommaren. Den här sommaren bestämde jag och min kollega att ta upp projektet igen. Vi bestämde helt enkelt att vi tar med lunch två gånger per vecka var, en dag äter vi vad vi vill.
Jag gick ut hårt och tog med en låda krabbklor som jag hade fått av en granne. Väldigt smaskigt! Vi har även ätit lasagne, pasta med gravad lax och honungsdijonsås
En annan variant är att gå ihop med sina grannar och turas om att bjuda varandra på middag en dag i veckan. Eller varför inte brunch?

Mer
Höjdarnas matlagMatlagets middagar
Årets tredje veganska matlag!

1 kommentar:

  1. lata jag har tröttnat på matlagning, låter kul och omväxlande.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin