tisdag 13 april 2010

Cykeltisdag: Att cykla är en livsstil

Västerås ASEA-strömmen

Bild: Eva the Weaver som har fler fina cykelbilder här

I helgens Två dagar (GP.s helgbilaga) handlade det om cyklar. Tyvärr verkar inte artiklarna vara tillgängliga online men bland annat intervjuades cykelfantasten Susanne som är gift med en kompis till mig. Och på resesidorna kunde man läsa om vägen till Santiago de Compostela [per cykel].
Själv har jag inte fått klartecken att börja cykla än. Träningscykel går bra eftersom trampandet i sig inte är något problem men det finns en risk om jag cyklar utomhus och trillar av. Dessutom kan det bli svårt att ta sig upp och ner från sadeln... Vi får se, just nu är jag på jakt efter en motionscykel på Blocket. Jag kan ju alltid ställa den på altanen och cykla lite utomhus om cykelabstinensen sätter in.

4 kommentarer:

  1. Själv ha jag inga argument för att inte cykla. Borde verkligen börja nu!

    SvaraRadera
  2. nja, kanske inte motionscyklar :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tänkte bara fråga om mitt mail kom fram till vinsten av Den tekniske kocken? Jag är ju fortfarande nyfiken på boken ...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin