tisdag 26 januari 2010

Grön guide - nu i en telefon nära dig



Konsumenttjänsten Grön guide har funnits på Naturskyddsföreningens webb i drygt ett år. Nu släpper Naturskyddsföreningen Grön guide för iPhone med bland annat en guide till över 400 ekoklädbutiker i Sverige. Alla butiker som är med i guiden klarar grundkravet att en del av sortimentet är miljömärkt, ekologiskt eller rättvist handlat.
I Grön Guide hittar du tips för ett miljövänligare liv,"hitta butiken", en guide till märkningar och även nyheter från Naturskyddsfröeningens webb.

Jag testade Grön Guide på min mans iPhone och den var både snygg och enkel att använda (även för en ovan iPhone användare). Nu är jag inte så ofta och shoppar på stan men nästa gång kan jag snabbt och lätt hitta fram till Kolam på kristenlundsgatan i Göteborg eller Uma Bazaar i Malmö.

Ladda ner Grön guide via iTunes Store här
Om du som jag inte har någon iPhone, håll ut, snart kommer den även till andra mobilmodeller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin