onsdag 3 juni 2009

Ni valde böckerna!

books in a stack (a stack of books)

Bild: austinevan

Jag bad om boktips och fick en hel del! Nu ser min att läsa lista ut som följer


  1. Skriet från kärnfamiljen (biblioteksbok som snart måste lämnas tilbaka)
  2. Så sparar du pengar och hjälper miljön!" (recensionsex)
  3. Konsumtionsliv (biblioteksbok som snart måste lämnas tilbaka)
  4. Till matens försvar av Michael Pollan
  5. Animal, vegetable, miracle (lånat av bekant)
  6. Skogsliv vid Walden av Thoreau (utgåvan från 2006 reserverad på biblioteket)
  7. Marit Paulsens Lurad av laxen (reserverad på biblioteket)
  8. Karen Kingstons "Rensa i röran (läsa om och recensera)
  9. Vill våra barn ärva våra ljusstakar?" av Lena Larsson. (reserverad på biblioteket)
  10. Endgame -the problem of civilization av Derrick Jensen (letar efter denna)
  11. Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet (läsa om och recensera)
Lite att bita i men jag tar gärna emot fler tips och naturligtvis recensionsexemplar!

4 kommentarer:

  1. Hihi, våra barn vill inte ärva våra ljusstakar..

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Christine! Du har en skitbra blogg ( och bok! ). Här kommer ytterligare ett boktips: "Jakten på lycka i överflödssamhället" av Thomas Hylland Eriksen

    Jag hittade den på bokmässan förra året.

    SvaraRadera
  3. Den om ljusstakarna står även jag i kö till.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin