onsdag 17 juni 2009

EcoQueen läggs ner (?)


Tidningen Ecoqueen som jag skrivit om vid flera tillfällen läggs nu ner - eller snarare på is. Den startades av LRF Media och försökte förena ekologisk medvetenhet med glamour-präglat livsstilsmaterial. Tidskriften utsågs till "Årets nya tidskrift" av Sveriges Tidskrifter, men har haft svårt att få tillräckligt med inkomster i lågkonjunkturen. Jag har själv inte varit tillräckligt intresserad för att prenumerera men har köpt enstaka nummer. Numret ovan som starkt påminner om en ett gammalt Damernas värld nummer från 80-talet innehåller en hel del läsvärt, en grön guide till Paris, många recept och en intervju med Maria Wetterstrand med bilder där hon stylats av Camilla Thulin.

6 kommentarer:

  1. Har varit lite sugen på att läsa Eco queen men har aldrig sett den i handeln här där jag bor. Och nu när vi lever på en lön så har det inte varit aktuellt att lösa en prenumeration. Ska kolla om biblioteket tidningen.

    SvaraRadera
  2. Det är synd att den inte riktigt orkar överleva då den vänder sig till en lite annorlunda målgrupp än "vanligt". Jag har köpt några nummer och tycker det är lite kul läsning även om den inte riktigt är "my cup of tea". Hoppas den får ny luft så småningom!

    SvaraRadera
  3. vad tråkigt, jag som börjat gilla den..

    SvaraRadera
  4. jag har köpt några nummer och gillar tidningen.

    SvaraRadera
  5. Jag köpte de första numrena, full av förväntansfull iver. Blev besviken, tyckte man lovade runt men höll tunt. Tidningen var ju full av köptips och uppmuntran till konsumtion, låt vara en mer ekologisk och hållbar sådan. Fast det är klart, hur får man annonsörer om man uppmuntrar sina läsare att inte köpa ;) Nå, jag slutade köpa den men nu då jag läste ditt inlägg och såg (den nu rätt gamla) tidningen i butiken idag så köpte jag den. Har inga stora förväntningar alls, vill bara säga med mitt köp att jag ändå understöder initiativet, även om inte utfallet blev så bra.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin