fredag 30 oktober 2009

Inredningsfredag - förvara dina smycken smart

Bild: Ellmania
Diamonds are a girls best friend eller? Personligen har jag inte så mycket diamanter, däremot ett och annat halsband som familjemedlemmar har gjort och gett bort i present. För att man verkligen skall komma ihåg att använda sina smycken är det bra om man har ordning på dem.
Ellmania tipsade om ett smart sätt att förvara halsband på sin gamla blogg. Kemtvättsgalgar är ändå inte bra för kläderna så behåll en nästa gång du tar tillbaka dem till din kemtvätt.
Ett annat bra tips är att förvara smycken med silverdetaljer i plastpåse så att silvret inte oxiderar och blir fult.

Kanske har du en anslagstavla över? Annars hittar man ofta billiga på loppis. Man kan lätt klä om dem med fint tyg om man vill. Inspiration och "steg för stegbeskrivning" hittar du här.

Organizing my jewelry

Bild: jilldoughtie


Om man tillverkar smycken själv kan det här vara ett smart sätt att sortera dem.

Jewelry Holder

Bild: artsytartsyjewels

Själv köpte jag IKEAS T-formade sak för att hänga julpynt på i julas (syns i bakgrunden på den första bilden här). Den funkar bra till kortare halsband och armband. Längre halsband har jag liggande i ett sidebard, ordning och reda men jag eftersom jag inte ser dem kommer jag inte alltid ihåg att ta på mig dem.

1 kommentar:

  1. Barnen har gjort lite roliga saker i skolan, som jag använder fortfarande. Dotterns häng med krokar liknar en häst..
    Jag var den enda mamman, som kom till
    föräldramöten med pärl-smycken som barnen gjort ;)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin