tisdag 1 januari 2008

Gott nytt år!

Bild: creativity+

Snart är det 2008, ett nytt år ligger framför oss. För mig var 2007 ett omvälvande år på många sätt. Mitt löfte om köpstopp gjorde att jag började ifrågasatte mycket i mitt liv. Jag upptäckte hur mycket av mina behov och vanor som "skapas" genom yttre påtryckningar, genom reklam, massmedia och genom att exponeras för butikernas utbud. Jag upptäckte att jag behövde mindre kläder än jag trodde, att jag inte behöver äga/behålla min böcker utan att det går bra att låna dem på biblioteket eller moocha dem för att därefter skicka dem vidare till någon annan. Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna bära med mig mina insikter när jag nu ger mig ut för att konsumera igen. Och jag hoppas att nästa år blir lika spännande! Jag kommer med all sannolikhet att fortsätta blogga även om bloggen kommer att få en delvis annan inriktning. Nu tar jag nyårslov ett par dagar! Vi ses nästa år!

Mina nyårslöften 2008
Konsumera medvetet
Fortsätta att handla övervägande ekologiskt
Läsa många böcker
Laga många nya recpet
Ha kul!

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt år 2008! Och det lär inte bli svårt för dej med en gammal sed att inte öppna plånboken årets första dag, för då räcker pengarna hela året..

    SvaraRadera
  2. Tack för ett bra och inspirerande år, och väldigt roligt att höra att du kommer fortsätta blogga!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år, maila gärna när du kan! Jag ska vattna blommorna i morgon hade jag tänkt. Då kommer också städerskan och vvs-killen så jag håller mig busy. Det innebär ocksp att det snart blir invigningsfest!

    Och snart sushi, min vän, det har jag saknat ett år.
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin