lördag 27 augusti 2011

Lördagsrensning

At 05.53 in the morning

Bilden har inget med inlägget att göra men är rätt fin ändå :-)

Rensningen här hemma i projektet "10 saker" har fortsatt under sensommaren men det har inte blivit av att det har dokumenterats. Främst är det barnkläder som rensats ut eftersom barnen har växt en hel del under sommaren. Men även en del vuxenkläder har fått åka till tippen repsektive Myrorna beroende på hur pass slitna de har varit. Efter projekt 333 som jag körde i vintras har jag mycket lättare att göra mig av med sådant jag faktiskt inte använder.
Idag när det har regnat har jag passat på att städa garderoben ordentligt igen. Jag har plockat undan de somrigaste sommarkläderna och rensat lite.

Ut

  1. par ärvda byxor med fläckar som inte går bort trots upprepade försök - tippen
  2. skjorta med fläck, dessutom sliten efter 8 års användning - tippen
  3. glittriga flickskor - tippen
  4. flickpyamas -tippen
  5. herrpiké - tippen
  6. 2 Lundhagssjkortor (friluftsskjortor som kräver strykning är inget för mig) - Myrorna
  7. Utslitna dansskor - tippen
  8. ett nummer av tidningen topphälsa som jag fick på vårruset - Myrorna
  9. Fantasy bookmoochbok på svenska - Myrorna
  10. urvuxna innegympaskor strl 28 (till kompis barn)
  11. oanvänt sill & nubbeporslinskit från Sagaform (present) - Myrorna
  12. Knappt använda gympaskor (maken fick ont i knäna) - Myrorna
  13. bok om 50-talskläder (till Bokbörsen)

Som bonus har jag lyckats genomföra ett byte med muggarna jag försökte sälja i somras. Inga pengar byter händer däremot barnkläder - perfekt!

4 kommentarer:

  1. mu har det varit stilla här ett tag, bör sätta igång att rensa igen...

    SvaraRadera
  2. Tack för inspirationen! Jag rensar också och har kommit igång efter en paus under sommaren. Har nu kommit till vad jag kallar "level 2" där jag börjar kunna göra mig av med saker som jag har svårt att skiljas från. Det är befriande att rensa ut.

    SvaraRadera
  3. Åhh jag vill också ha ork och lust att rensa! Hur tänker du med mellanstationer, hur har du organisterat det? För jag vet inte hur jag ska göra, hinner kanske lägga saker i en låda men inte åka iväg och lämna saker/kasta osv regelbundet.

    SvaraRadera
  4. Maria, jag gör lite olika. På sistone har jag börjat "annonser" ut sakerna på olika skänkes sidor på Facebook och då lägger jag ut saker allt eftersom jag rensar ut dem.
    Annars har jag en "stående" kasse där jag lägge ri urvuxna kläder och när den är full tar jag med den till min kompis som har barn i lämplig ålder.
    Sen brukar jag ha en "stående" Myrorna/Emmaus kasse. När den blir full så försöker jag också åka iväg med den snarast. Men samtidigt måste jag erkänna att garaget fungerar lite som mellanlagringsstation i väntan på att vi ska åka till "tippen"/återvinningsstationen (vi har 6 fria besök per år) eller om jag har gjort en rejäl rensning och har flera kassar till Myrorna/Emmaus.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin