onsdag 18 februari 2009

Jag tittar på TV

Smart Home 5

Bild: Heather Lucille

Jag är mycket tacksam för den hårddiskinspelare som jag fick i födelsedagspresent under mitt köpstoppsår. Eftersom jag sällan hinner se på TV just när programmen sänds är det praktiskt att kunna spela in och se det vid ett senare tillfälle. Tyvärr händer det rätt snabbt under en hektisk period att maskinen börjar blinka rött för att disken är full. Då blir jag lite stressad...
En del av det jag spelar in som verkar lovande visar sig vara rätt ointressant (Stormen), en del har jag ännu inte sett (Selma) medan vissa saker får ligga kvar länge så att jag kan titta igen och igen (Stolthet och fördom)

Grön TV
Missade du TV-serien Sköna gröna hem? I programmet Sköna gröna hem som visades på kanal 9 presenterades miljösmarta hus från jordens alla hörn. World's Greenest Homes heter serien i original och även om många av husen är moderna och lite likartade (jag gillar ändå modern arkitektur) kan man få en och annan idé från programmen. Kanal 9 har även visat Big Ideas for a Small Planet - Stora ideer ska rädda vår lilla planet.

BarnTV
Tillsammans med mina barn har jag följt klass 5-6 på Sörmjöle skola och deras 10 veckor utan soptunna i programmet Miljöhjältarna. Ikväll är det dags för del 7 av 8, på Barnkanalen kl. 18.30.
Hjärnkontoret är också en favorit hos både barn och vuxna. Våren 2009 kommer Hjärnkontoret att sändas varje onsdag kl. 18.30 på Barnkanalen med start 25 februari. Gamla avsnitt hittar man på www.svt.se/hjarnkontoret.

Läs mer!
CSR i Praktiken.se tipsar om 5 favoriter, "miljöprogrammen på tv som får oss att sitta klistrade". Läs mer om programmen och se videosnuttar på Planet Greens webb, Planet Greens Youtubekanal eller ladda ner via iTunes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin