fredag 13 februari 2009

Inredningsfredag med mer Ikeatips

Bild: Grippiks

För ett tag sedan skrev jag om hur du kunde pimpa dina Ikeamöbler och för några dagar sedan hittade jag ytterligare ett företag, Grippiks, som förädlar Ikeamöbler. Deras niche är något som kan liknas vid klisterfritt kontaktpapper och som man kan beställa färdigskuret beroende på vilken hylla eller liknande man vill använda den till. Just lackbord blir gärna repiga och då kan det vara en bra idé att ge dem lite längre liv genom att dekorera dem. Grippiks skickar dessutom sina varor över hela världen - kul!

Själv suktar jag just nu mest över Norrgavels fina möbler. Vackra och svanenmärkta och betydligt dyrare än IKEAS sortiment MEN de håller livet ut och kan förmodligen ärvas av både barn och barnbarn så i längden blir det nog inte så mycket dyrare. Den prismedvetne håller liksom jag utkik på Blocket eller liknande för det dyker allt som oftast upp bord eller skåp från Norrgavel.

3 kommentarer:

  1. Jag har bekanta som köpte Norrgavels matbordsstolar (inte basstolen utan den andra), och nästan allesammans gick sönder inom bara ett par år. Så "håller livet ut" är verkligen en sanning med modifikation.

    SvaraRadera
  2. Aj då,det lät ju inte så bra. Jag hoppas att de reklamerade dem.

    SvaraRadera
  3. Det är kul med nya företag som hottar upp IKEAS möbler. Grippiks är ett. Bemz, Studio10 och Diffrey är andra. Bara att hålla koll på ex Mykea.se och försöka hitta något som går att snygga till.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin