söndag 15 februari 2009

Drömmar om sommar och sol (och tåg)

Bild: Train Chartering, Private Hire Trains & Rail Cars
Så här års börjar suget eller sol och värme att bli starkt. Vi har inga direkta semesterplaner för sommaren. Istället skall jag ta ut flera veckors sparad föräldraledighet och njuta av att ha trädgård och uteplats för första gången. Dessutom har vi bara några minuters cykelväg till havet. Men jag läser ändå reseannonserna i tidningen och drömmer mig bort till varma stränder och andra länder.

Udda hotell
Via Camino fick jag tips om gamla vintunnor som blir till hotell. När jag var liten bilade jag med min familj i Östeuropa innan murens fall och i Prag bodde vi faktiskt i gamla öltunnor. I varje tunna fanns plats för två bäddar, två stolar och ett bord om jag minns rätt. Mycket charmigt! Jag undrar om de finns kvar.

Trendigt med tåg
Tågcharter fortsätter att vara populärt. Själv skulle jag gärna åka på några av de där lyxtågresorna som jag läst om i söndagstidningarna. Orientexpressen eller Sydafrikanska Rovos Rail (när jag vinner på lotto) men tågweekend till Berlin och Prag hade också varit kul.

Vilken är din drömresa?



Relaterade inlägg:
Tema semester - cykelsemestra i Stockholm
Tema semester - Att leva grönt på resande fot

4 kommentarer:

  1. Hihi, jag har aldrig bott i en öltunna...

    SvaraRadera
  2. Fortfarande lite dåligt med att kunna ta med cyklar på tåget i Sverige..

    SvaraRadera
  3. Åker på tågsemester till Berlin i mars och till norra Italien i april. Inte så dyrt om en reser med Interrailbiljett = ca 3500 kr för 10 resdagar.

    SvaraRadera
  4. Maria, det lät som en jättetrevlig resa!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin