tisdag 17 februari 2009

Green Drinks - temat mat 19/2 Göteborg



Äntligen dags för årspremiär för Green Drinks! Temat är mat och Niclas Wennberg berättar om den ekofiskrestaurang i Kambodja som han nyligen har varit med och startat. Vi träffas nu på torsdag på Freddys Downtown där Sven hoppas kunna erbjuda ekoöl från göteborgska Oceanbryggeriet. Vi testar alltså ett nytt ställe, en nystartad mysig vegetarisk hamburgerbar/pub. Förhoppningen är att det skall bli lättare att hålla presentationer här än på Lokal, det förra stället.

Green Drinks startades under hösten 2008 med minimal marknadsföring och utan så mycket planering. Höstens fyra Green Drinks lockade upp till 30 entusiastiska deltagare. Arrangörerna, Agenda 21 i Väst och O2 Nordic, har fått många uppskattande och inspirerande kommentarer och det har gett dem modet att slipa på konceptet för att göra det ännu vassare.

Tanken med Green Drinks är att det ska vara ett informellt och avslappnat sätt att träffa nya och gamla kollegor, vänner och kontakter. Ett tillfälle att prata miljö, energi, affärsutveckling och annat och få idéer och nya perspektiv. Till varje pub bjuder man in någon som har något intressant berätta på 5 – 10 minuter ungefär. Tidiagare har det erbjudits studiebesök hos nyöppnade ekoklädbutiken Icons of Eco på Magasinsgatan 3 och bokpresentationer. Om du har något du vill presentera eller har något tips så hör gärna av dig inför framtida pubar.Arrangörer är Agenda 21 i Väst – en förening för alla som är intresserade av hållbar utveckling – och O2 Nordic – ett designnätverk för hållbar utveckling. Skicka gärna vidare inbjudan!!!Green Drinks finns över hela jorden. Vill du veta mer om hur det ser ut på andra ställen kan du kolla här: http://www.greendrinks.org/

3 kommentarer:

  1. Ekoöl får jag testa (jag var på Solrosen och åt så god mat).

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har idag slukat 60 sidor av din bok och vill bara säga att det är underbar. Jag har själv försökt mig på vad jag själv kallar det "ekonomiska askeser" och nu blir jag inspirerad till att försöka igen och inspirerad till en massa annat också. Underbart!
    Frida

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Lägg gärna till era tillställningar i GBG på www.pogogo.se. Jag har redan lagt till det här event:
    http://www.pogogo.se/viewEvent.asp?eid=498

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin