torsdag 19 juni 2008

Köpstoppsbloggen i media

Jag är inte bara mamma, jag är även leksaksbloggare...
I senaste numret av Stora & små (som delas ut gratis på förskolor, i alla fall på vår) uttalar jag mig om att barn inte behöver några dyra leksaker utan att det är föräldrarnas tid och uppmärksamhet som är viktig. Det är en artikel om sommaraktiviteter och att de i många fall inte behöver kosta så mycket. Det finns en del tips som kan passa om man är inregnad på midsommar, smakleken, hemmagjor leklera och petflaskebowling t. ex.

3 kommentarer:

  1. jag vet... det gick bra att bygga tåg av tomma stora kartonger, men då får man ha många barn som passagerare :)

    Äffärsleken är populär, vi sparade tomma förpackningar, men kanske inget för köpstoppare ;)
    Det går la göra en ekologisk vinkling där..

    SvaraRadera
  2. Just när jag läser detta slänger min man och vår tvååring stenar i vattnet... osynliga stenar alltså, i osynligt vatten. Vissa stenar är tunga, andra är små. Sonen gapskrattar... Ja, det behöver inte kosta skjortan att leka om man har fantasi:-)

    SvaraRadera
  3. Jag har letat fram ännu en kartong med gamla leksaker som mina barn haft. Jag hittade pussel, träklossar, spel, sykartonger mm. Tänkte att barnbarnen kan tycka att det är kul med lite "nygammlt" när de kommer nästa vecka. Jag har också börjat spara kul förpackningar i förhoppningen att någon unge ska tycka att det är lika kul att leka affär som jag själv och mina barn tyckte...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin