Bild: Banksy Barely Legal via Beopenguin
Jag har tidigare skrivit om Mahirs bloggundersökning men nu har jag även fått resultat från köpstoppsbloggen. Tack alla ni 28 personer som svarade!
De allra flesta av köpstoppsbloggens läsare är kvinnor mellan 25-35 år som läser bloggar någon gång per dag. Men ett stort antal läsare, 28%, är äldre än 35 år vilket särskiljer köpstoppsbloggens läsare från övriga bloggar som ingått i enkäten. Där är bara 15% över 35 år. Mina läsare väljer övervägande bloggar som handlar om vardagsbetraktelser men även sådana som handlar om miljö- och samhälle. Betydligt färre läser mode- eller designbloggar.
21% har en egen blogg och de flesta tror att deras bloggkonsumtion kommer att vara oförändrad under 2008. Nästan ingen läser bloggar via mobilen De flesta tror att bloggar kommer att bli mer populära i framtiden och att sådana som fokuserar på hälsa kommer att öka. Däremot tror färre köpstoppsläsare att modebloggarna kommer att öka jämfört med övriga som besvarat enkäten. De flesta köpstoppsläsarna har inte köpt något efter att blivit tipsad på en blogg och de tycker allmänt att trovärdigheten minskar när en blogg har reklam eller när en bloggare sysslar med produktplacering.
KO på jakt efter Blondinbella
Appropå reklam och bloggar så har det varit ganska tyst om Blondinbellas blogg på sistone men enligt en artikel i Sydsvenskan så håller Konsumentverket på att granska bloggen, problemet är dock att bolaget bakom bloggen har uppgett fel adress till Bolagsverket.
Den som är intresserad av Blondinbella AB eller något annat bolag för den delen kan gå in på allabolag.se. Det är en gratistjänst där man kan kolla upp adresser till och styrelseledamöter i olika bolag. Kreditupplysninga och årsredovisningar är dock betaltjänster.
Ekonomisanering har bestämt sig för att hänga på majs köpstoppsutmaning och vill du läsa Monicas blogg som jag tipsade om igår så hittar du den här.
De allra flesta av köpstoppsbloggens läsare är kvinnor mellan 25-35 år som läser bloggar någon gång per dag. Men ett stort antal läsare, 28%, är äldre än 35 år vilket särskiljer köpstoppsbloggens läsare från övriga bloggar som ingått i enkäten. Där är bara 15% över 35 år. Mina läsare väljer övervägande bloggar som handlar om vardagsbetraktelser men även sådana som handlar om miljö- och samhälle. Betydligt färre läser mode- eller designbloggar.
21% har en egen blogg och de flesta tror att deras bloggkonsumtion kommer att vara oförändrad under 2008. Nästan ingen läser bloggar via mobilen De flesta tror att bloggar kommer att bli mer populära i framtiden och att sådana som fokuserar på hälsa kommer att öka. Däremot tror färre köpstoppsläsare att modebloggarna kommer att öka jämfört med övriga som besvarat enkäten. De flesta köpstoppsläsarna har inte köpt något efter att blivit tipsad på en blogg och de tycker allmänt att trovärdigheten minskar när en blogg har reklam eller när en bloggare sysslar med produktplacering.
KO på jakt efter Blondinbella
Appropå reklam och bloggar så har det varit ganska tyst om Blondinbellas blogg på sistone men enligt en artikel i Sydsvenskan så håller Konsumentverket på att granska bloggen, problemet är dock att bolaget bakom bloggen har uppgett fel adress till Bolagsverket.
Man är skyldig enligt lag att ha en fungerande adress anmäld till Bolagsverket, så det är lite anmärkningsvärt, säger Mattias Grundström, byrådirektör på Konsumentverket.
Den som är intresserad av Blondinbella AB eller något annat bolag för den delen kan gå in på allabolag.se. Det är en gratistjänst där man kan kolla upp adresser till och styrelseledamöter i olika bolag. Kreditupplysninga och årsredovisningar är dock betaltjänster.
Ekonomisanering har bestämt sig för att hänga på majs köpstoppsutmaning och vill du läsa Monicas blogg som jag tipsade om igår så hittar du den här.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar