torsdag 17 april 2008

International Downshifting Week 2008



På lördag börjar den internationella veckan för frivillig enkelhet, 19-25/4. Lägg till dig på kartan! Jag har lyckats lägga till mig själv två gånger eftersom men det hoppas jag kunna rätta till. Ägna gärna lite tid den här veckan och fundera på hur ett enklare liv kan se ut för dig. I tidsverkstadens forum kan du läsa andras berättelser om downshifting i praktiken och vill du fördjupa dig ytterligare finns det diskussionsmaterial till en verkstad om frivillig enkelhet baserad på Cecile Andrews Circle of Simplicity. På onsdag nästa vecka recenserar jag Giséla Lindes nya bok Lev enklare utgiven på Viva förlag.

Läs mer
Jenny tipsar om att ge bort böcker
Jonas skriver om om konsten att skiljas från sina ägodelar
Ett enkelt liv är ett gott liv

2 kommentarer:

  1. Just hemkommen från fyra dagar i Lettland, kan jag bara säga att vistas i det landet, och träffa de människorna som fortfarande har kvar förmågan att ägna mycket tid åt varandra, det är verkligen nyttigt! I Lettland har man fortfarande mycket tid till varandra, man umgås, pratar, det enkla men viktiga i livet. Man lever lite så som vi nog gjorde för 40-50 år sedan.
    Tyvärr försvinner en hel del av detta i takt med att de får internet och västerländska ideal tränger sig på.
    Men man själv får sig en tankeställare, och inser vad lite som behövs för att leva enklare men rikare!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin