måndag 10 september 2012

Matmåndag: Green Monday

Frukost

Häromdagen tog jag en morgonfika på Condeco, en cafékedja här i Göteborg. Då hittade jag en flyer om deras initiativ "Green Monday" som inleddes i våras. Uppenbarligen går jag inte på café så ofta eftersom jag helt hade missat det här.

På måndagar är vi helt vegetariska på Condeco. Då har vi extra många goda gröna rätter på menyn. Ett urval av det du kan njuta av på måndagar är pasta med indisk currysås och veggiekyckling (gjord på soyaprotein), nudelwok, färsk pasta med spenat, valnötter och blåmögelost, vegetarisk lasagne med soyafärs, tofusallad och flera vegetariska varma och kalla smörgåsar.Genom att äta vegetariskt kan man minska matens miljöpåverkan, samtidigt som man äter nyttigt och gott. Vi vill inspirera fler att äta mer vegetariskt! Var med oss och slå ett slag för en hållbar matkultur och en gladare jord! 

Condeco drivs av Göteborgs kafédrottning entreprenören Eva Olsson som även ligger bakom kafeklassikerna Fröken Olsson och Eva´s Paley. Eva har själv ett stort intresse för miljö och även vegetarian. Jag skrev lite om henne redan 2008.
Condeco är även ett av de ställen där du kan köpa och fylla på din go:REFILL.

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin