söndag 23 november 2008

Need to have or nice to have?



Bild: Klimatpiloterna

Den 4 november åkte jag till Kalmar för att tala för Klimatpiloterna. Att åka tåg tvärs över landet är inte det enklaste men det gick bra trots 4 byten och trots att jag nästan inte kom av i Falköping eftersom dörren inte öppnades.
Väl på plats möttes jag av Pär Wallin som är projektledare för Klimatpiloterna. Efter att ha slängt in väskorna på hotellet och ätit lite var det dags att gå till teatercaféet. Några av Klimatpiloterna och en del andra intresserade åhörare droppade snart in. Fotbollsfrun var också på plats med familjens senaste tillskott.

Föreläsningen gick hyfsat och det var roligt att träffa några av de klimapiloter som jag följt under deras olika utmaningar. Efter att ha kollat in Per Wallins tjänstecykel och hjälpt till att transportera tillbaka överblivna mingeläpplen (givetvis ekologiska) drog jag mig tillbaka till stadshotellet. Jag hade tänkt att följa valet i USA med det var så dålig bild på TV:n så jag gick och lad emig tidigt istället. Lika bra det.
Efter en stärkande frukost på bland annat våfflor var det dags att ta tåget tillbaka tillVästkusten. Hemresan var händelselös. jag såg snö i Nässjö och hann precis tillbaka till kontoret till ett.

Inget köpstopp
Klimatpiloterna blogg har Therese skrivit om att hon faktiskt inte tänker ha köpstopp. Och helt rätt, hon är i allra högsta grad en medveten konsument. Rubriken till inlägget Need to have or nice to have? är något som hennes pappa brukar använda och det är en bra frågeställning att bäa med sig när man ger sig ut i handeln.

Mer!
Läs mer i Barometern eller titta på fler mingelbilder.

2 kommentarer:

  1. Need to have, or nice to have - väldigt kort och enkelt att komma ihåg när nu är ute på stan och handlar, det ska jag verkligen ta med mig, bra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Bra fras det där, den skall jag memorera!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin