onsdag 4 maj 2016

Dagens podcast-tips!

Podcasts

Dagens podcasttips är the Radical Personal Finance Podcast som drivs av Joshua Sheats. Avsnitten är lite längre men det funkar ändå tycker jag. Vissa avsnitt känns inte alltid så relevanta men då är det lätt att hoppa över dessa eller att bara lyssna på de avsnitt som är intressanta. Några av mina favoritavsnitt är:

324-Friday Q&A: How to Invest $1k to 10k, How to Prioritize Competing Goals, Should I Stay in my Current Job Until I'm Vested, What Kind of Retirement Plan Should Middle-Age Hotel Owners Establish
Det som jag tog till mig i det här avsnittet var reflektionerna kring ur man ska prioritera olika sparmål.

323-How to Teach Your 8-Year-Old To Earn with Job Skills, Build Businesses, and Invest Wisely
Efter att lyssnat på det här avsnittet har jag bestämt mig för att det är dags att lära mina barn att jobba. jag var själv i dera sålder när jag började barnvakta, dela ut reklam och liknande. De ska bland annat få sommarjobba några timmar hos mig för att träna på att arbeta. Jag gillade särskilt idén bakom att lära barn att städa toaletter för att ge dem incitament att jobba mot andra karriärmål.


322-How This Teacher Has Gone from Deep in Student Loan Debt to Financially Independent by Age 40: Interview with Nicole Bryan
Intressant historia om en kvinna som målmedvetet arbetat mot ekonomisk frihet genom att investera i fastigheter och leva allmänt sparsamt.

246-You Need a Budget and Here's the Best Way for You to Make One! Interview with Jesse Mecham, Founder of YNAB. Det var intressant att höra mer om bakgrunden till YNAB och vad som driver honom.

En del av ovanstående avsnitt finns ännu inte på Radical personal finance podcastarkiv men kan hittas genom t. ex Podcaster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin