tisdag 7 oktober 2014

Höstkänsla

Lars Lerin

Bild från sommarens Lars Lerin utställning på Nordiska Akvarellmuseet

Den senaste tiden har det varit fullt upp som vanligt med bokmässa, plugg, förkylning, jobb och annat. Ingen tid och ork åt bloggandet alls. Istället har jag fokuserat på att lära känna nya människor, prova lite nya maträtter (som sötpotatissoppa med ingefära) och läsa lite nyutkomna böcker. Jag har läst ikapp lite bloggar också:

"Jag skulle vilja påstå att vi skulle kunna uppleva bra mycket mer av världen om vi kom bort från de korta resorna som är dyra för plånboken och för miljön och som inte i realiteten ger tillräcklig avkastning i form av avkoppling, upplevelser eller förståelse för världen i förhållande till dessa kostnader".
Själv uppskattar jag mina korta resor även om det inte rör sig om några weekendresor till New York utan snarare en helg (med tåg) till Umeå, Stockholm eller Köpenhamn.

Tant Sviskon undrar vad som är grejen med den här resevurmen men jag kan nog inte riktigt förklara annat än det ofta handlar om att träffa vänner som helt enkelt bor någon annanstans och att det för mig inte handlar om fint (resa) och fult (prylar) utan vad som gör mig mest lycklig. Dessutom pratar jag gärna och mycket med folk här hemma med :-)

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir av att höra att du gillar mina svar till Per Penning! Och jag håller med om resandet - viktigaste är ju att man göra sådant som man själv blir glad och lycklig av. Vissa föredrar att lägga pengar på kläder och sitt hem, medans andra föredrar upplevelser. Så länge man håller ekonomin i balans och lägger pengar på det man själv tycker är viktigt har man en sund inställning.

    Vänliga hälsningar,
    Karin Nordlander
    Sparterapeut Advisa

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin