torsdag 20 juni 2013

Jag flyttade till skogarna

Skogen

Bild: kenny_lex


"Jag flyttade till skogarna för att jag ville leva i medvetenhet, för att möta inget annat än livets väsentligheter och se om jag kunde lära mig vad de hade att lära ut; när jag stod inför döden ville jag inte upptäcka att jag inte hade levt. Jag ville inte leva något som inte var verkligt liv, det liv som är så dyrbart; inte heller önskade jag hemfalla åt resignation, såvida det nu inte var alldeles nödvändigt. Jag ville leva på djupet och suga all märg ur livet, leva så ståndaktigt och spartanskt att allt som inte var liv drevs på flykten......"

Ovanstående citat är från Walden  men passar bra även på Thomas Backlund, en programmerare som flyttat ut i skogen för att helt och hållet kunna koncentrera sig på att utveckla sin affärsidé. Det påminner lite om löparen som jag bloggat om tidigare.
Vill du veta mer om hur det går för Thomas, kan du följa honom på hans blogg .

3 kommentarer:

  1. Från att ha varit skogsmänniska har maken lärt mej även att tycka om havet...

    SvaraRadera
  2. vem skulle inte vilja leva i mer medvetenhet...jag tar nog en promenad i skogen idag=)
    Längtar till mitt lilla sommartorp...utan el och rinnande vatten...så härligt. Precis vid havet....alla sinnen vaknar till liv...

    SvaraRadera
  3. Intressant. Men att leva i ett tält verkar lite väl jobbigt tycker jag.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin