tisdag 27 november 2012

20 favoriter

Rainbow

Intet nytt på bostadsfronten men livet är ganska ok i övrigt och idag gör jag som Hannele och bloggar om 20 favoriter!

  1.  bageriet, matbröd: hembakade frallor eller danskt rågbröd
  2.  bageriet, kaffebröd: lussekatter eller mammas kanelbullar
  3. bokaffären: jag gillar antikvariaten i Haga
  4. smycken: ganska ointresserad av sådana, det känns tomt utan vigselringen och jag byter bara örhängen en gång om året eller så
  5. pizzan: hemmagjord med mozzarella, ananas och pesto
  6. maträtten: lasagne
  7. fiskrestaurangen: Sjömagasinet har goda sillar
  8. Kamera: oftast mobilen 
  9. bil: har haft en SAAB men är numera bilfri vilket funkar helt ok
  10. moped: körde ibland en expojkväns vespa, det var kul!
  11. tv-serien: har precis sett Brottsplats Edinburgh, den gillade jag. Annars barnmorskan i East End eller Lewis.
  12. filmen: Bladerunner
  13. på nätet: mest bloggar om frivillig enkelhet, minimalism och sådant och den här danska bloggen som jag gillar!
  14. boken: Your money or your life
  15. resmålet: är oftast i Danmark men drömmer om en tur på den transsibiriska järnvägen så att jag kan besöka både Moskva & Peking.
  16. drycken: te, minst 5 koppar om dagen
  17. shoppingstället: är inte så mycket för shopping men det är ibland praktiskt att jobba i Nordstan när man behöver uträtta ärenden
  18. staden att bo i: Göteborg :-)
  19. storstaden: New York var en häftig upplevelse, Shanghai skulle jag också vilja besöka igen.
  20. morgontidningen: gillar SvD & GP på helgen
Alla som vill berätta om sina 20 bästa, kan hänga på!

1 kommentar:

  1. Kul att du svarar, barnmorskan i East End var verkligen fin, hittade även boken på biblioteket. Dags för hemmagjord pizza här. Det kan hända att jag bloggar om maximalism...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin