tisdag 12 augusti 2008

Stockholm - Göteborg

colour of Nora

Bilden på Nora är tagen av Kjell Eson

Vi bestämde oss för att lämna Stockholm något tidigare än planerat. Alla längtade hem efter snart tre veckor "on the road". Vi bestämde oss för att ta den något längre vägen via Örebro. Första stoppet (en omväg ;-D) blev den lilla trästaden Nora. Vi åt ingen Nora glass men däremot fikade vi på mysiga café Da Capo.
Vi funderade en stund på om vi skulle bo över på Nora tåghem men bestämde oss för att köra vidare mot Göteborg istället. Vi stannade och åt middag på Norrqvarn (både värdshus, pub, vandrarhem, hotell och gästhamn) som ligger alldeles vid Göta kanal. Barnen hade kul på "barnens minikanal" en modell av Göta kanals västgötadel. Vi åt en god middag och jag fick dessutom tillfälle att prata lite med vår släkting som är en av ägarna.
Eva har skrivit om att borta visserligen är bra men hemma är bäst och jag kan hålla med. Det är skönt att komma hem. Jag har saknat min säng och för första gången på flera veckor fick jag sova utan barnen i samma rum för. Nu har vi några dagar kvar på semesterna. Kanske stannar vi kvar i stan eller så gör vi lite dagsturer.

2 kommentarer:

  1. Du missade verkligen ingenting som hoppade över Noraglass. Trust me:-)

    SvaraRadera
  2. Det händer ju mycket i Göteborg just nu,
    det mesta gratis.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin