fredag 14 december 2007

En grön jul

Bild: Steve Rhodes

Det lär bli en grön jul i år, i fler än ett avseenden. Jag väntar på minusgrader så att jag kan frosta av frysen. Men snö lär vi väl inte få förrän i februari. Inte heller i nordligaste NordNorge är det någon snö, enligt källor på plats.
Från Maria fick jag tips om ett inslag om frivillig enkelhet på ABC-nyheterna (14/12 kl. 19.10). Medverkande är bl. a Christer Sanne, Emanuel Hallklint (ligger bakom En köpfri dag i Sverige) och Anna Laurin.
Appropå media så fick jag ett telefonsamtal tidigare idag där man undrade om jag ville ställa upp i en morgonsoffa och prata om konsumtion på juldagen. Jag tackade artigt nej med hänvisning att jag föredrog att fira jul med min familj. Julotta kan jag tänka mig att gå upp tidigt för, kanske, - ett annat trovärdigare scenario är att sitter framför brasan iklädd pyamas och äter upp överblivet julgodis, t. ex en marsipangris (som jag hoppas på att få...).

Annat kul och läsvärt!
Spåra jultomten
Årets sötaste julkort/julsaga finns hos Naturskyddsföreningen som även bjuder på sina bästa tips för en grön jul i år.

1 kommentar:

  1. I Umeå har det varit snö i ett par veckor, vi får se om den håller i sig till julhelgen! (Vilket i o f s inte spelar mig någon roll som firar den i Stockholm).

    Tack för en superblogg!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin