tisdag 19 juni 2007

Gratis är gott



Dag 3 i Stockholm. Konferensen är över och jag har ätit varm mat för första gågne sen lördags kväll. Maten på konferensen var visserligen god men kallskuret blir lite tradigt i längden. Just nu bor jag hos vänner i Årsta. Imorgon eftermiddag går tåget till Göteborg men innan dess gäller det att hitta gratisnöjen i stan.

Via Gratisnöjen.se hittade jag en hel radda bra tips. Stockholms stadsmuseum har t. ex fri entré året ut. Det skall bli extra kul att besöka muséet då en programpunkterna på konferensen handlade om stadsmuséets digitala stadsvandring.

Kulturhuset pågår utställningen Stämningar, 1900–talets mode tolkas av Sofia Hydman och Louise Åkerlund. Utställningen är utformad i samarbete med Eva Lindelöf och har även den fri entré. Eller så kan jag titta på Mikael Janssons Formel 1 fotoutställning, Speed of Life.

Gratis i Stockholm är en annan bra webbplats. Där hittade jag jag massor av tips:
- Parkteatern med Clownen Manne, en riktig nostalgitripp (kl. 11 i Hägersten)
- Spirit of the Wild, fotoutställning av Steve Bloom. ”Spirit of the Wild” består av hundra väldiga fotografier av världens djurliv (Raoul Wallenberg Torg)
- Sommarutställning med Ulf Lundqvist (mest känd för serien Assar) på Seriegalleriet
- Vad händer med den hemlösa konsten? Utställning på Arbetarrörelsens arkiv och bibliotek från 25 april till och med oktober 2007.
- Lär dig dansa vals i midsommar. (Kungsan, kl. 12.15
- Musik vid lunchtid. Födelsedagskonsert på orgel & piano (MÅ) Per Thunarf orgel, piano ((kl. 12.00-12.35 i St. Clara kyrka)

Det ser ut att kunna bli hektisk dag!

Bild tagen på Vasamuséet.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Kul att du gillade min sida. Fick några tips här på din trevliga blogg och ska lägga upp dem också.

    Mvh

    Christoffer
    www.gratisnöjen.se

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin