tisdag 29 april 2014

Veckoredovisning 4,5 för Snålmånaden

Untitled

Bild: Nyfiken järv

Den här redovisningen täcker 21/4-30/4. Den här perioden har jag haft barnen igen - härligt! Trots det har det varit hyfsat låga matkostnader även denna vecka (summorna nedan är för HELA familjen, inte bara mig)
Under mina barnveckor lagar jag mycket mer mat och får alltid portioner över som jag framför allt har med mig till jobbet som lunch eftersom jag inte har någon micro hemma. Den här veckan har vi bland annat ätit vegetarisk korv och rotmos, spenatsoppa med ägghalvor, vegetarisk kålpudding med lingonsylt, fiskgratäng med hirs och morötter med koriander, ugnspannkaka, fish and chips och lite rester. Inspirerad av Sparsamma Sannas inlägg lagade jag även en stor portion Borstj. Eftersom det blev så härligt och varmt väder serverade jag det som kyld rödbetssoppa istället för varm. Väldigt gott allting!

Under lördagen hade jag och barnen förmånen att åka till Nordens ark uppe i Bohuslän med HSB Göteborg. 150 kr för bussresa och entré för oss alla tre så det blev ett ganska billigt nöje. Givetvis hade jag matsäck med. Vi hade en fantasisk dag med strålande sol. extra kul var att vi fick se rätt mycket av den vanligtvis skygga järven men uttern har jag trots flera tidigare besök inte lyckats skymta.

Här kommer "veckans" utgifter

Mat
466 - många bra erbjudanden på Hemköp den här veckan, jag har bland annat bunkrat ost, smör, och mjöl


Förbrukningsartiklar
49 Diskmedelstabs


Nöjen
150 kr Nordens ark
410 - Rest från Långfredagsfesten
465 - biljett till Lars Winnerbäck och Weeping willows konsert i juni

Övrigt

190 innestående veckopeng till barnen som de köpte souvernirer på Nordens ark för
100 kr alkohol
100 kr återbetalning av personlig skuld

Äta ute
110 lunch för mig och kollegan som tack för hjälpen med en sak

Ingen jättesnålvecka och precis som tidigare är det framför allt upplevelser som det spenderats pengar på. I slutet av veckan kommer slutredovisingen/sammanställningen.

3 kommentarer:

  1. Starkt att prioritera konsert tycker jag! Det är många som blir dumsnåla även fast det inte är snålmånad och skippar konserter etc. Men jag tycker det är välinvesterat och långsiktigt välmående! :)

    SvaraRadera
  2. Jag snålar lagom och ser verkligen fram emot att gå på konsert med min kompis som kommer på besök :-)

    SvaraRadera
  3. Utter har jag sett i Göta älv från mitt kontor...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin