söndag 4 december 2011

London calling

DSC01083

Första veckan i december har varit intensiv som vanligt. De två senaste åren har jag varit på en stor konferens i London. Det är långa konferensdagar och sociala aktiviteter varje kväll men väldigt väldigt roligt och intressant! Det blev även ett tillfälle att återknyta bekantskapen med några av mina cykelkompisar från Cycling for libraries som också var på konferensen.

På torsdagen efter att konferensen slutat tog jag tunnelbanan till St Pauls för att promenera vidare till Tate Modern. Gångstråket passerade precis förbi Occupy Londons tältläger så jag passade på att ta mig en titt. Det verkade ganska lugnt, kanske var det på grund av regnet.

Lyckliga britter trots allt
På tnnelbanan hittade jag ett nummer av the Evening standard där jag hittade en intressant artikel om att britterna är rätt nöjda med tillvaron. I den tredje största lyckoundersökningen någonsin i Storbritannien konstateras att britterna är förhållandevis lyckliga och nöjda med sina liv trots den ekonomiska oron. Man talar t.o.m om en "Blitz spirit", dvs att människor koncentrerar sig på vad som faktiskt är bra i deras liv, familj och vänner snarare huruvida de har råd att åka på en semester. Men undersökningen gjordes i april så forskare varnar för att det fina aprilvädret och det kungliga bröllopet kan ha gjort de tillfrågade extra glada ;-)

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin