tisdag 17 april 2007

Weekly Simplicity Tips

Raspberry Ginger Bliss

Bilden är tagen av nyominx med Creative Commons licens


Varje vecka får jag Weekly Simplicity Tips från en blogg. Här kommer veckans tips för "ett nytt och bättre [enklare] liv".




1. Say no to taking calls during dinner.

Det är lite stressigt at tlåta telefonen ringa, särskilt om personen ringe rupp mobilen om man inte svara på den fasta telefonen.


2. Start saving $10 more a week - less magazines, coffee, junk food?

Lätt om man har köpstopp


3. Take your time preparing a meal and enjoy yourself.

De senaste dagarna har det mest blivit "snabbmat" (fiskbullar, vegetarisk korv, vita bönor etc) och jag har lite dåligt samvete över att jag inte orkat laga mer ordentlig mat men jag har varit ensam med barnen i en vecka.


4. Decide on your boundaries for working weekends.

Jag jobbar aldrig på helgerna.


5. Put a timer on before you web surf.

Skulle nog vara en bra idé. man sätter sig ner för att kolla lite bloggar när barnen har somnat och så har det helt plötsligt gått en timme eller två.


6. Go out to coffee or a walk with a friend.
Eller picknick om det är fint väder


7. Check to see if your message center is current.
Hmmm? Kan det vara telefonsvararen som avses?


För övrigt impulsköpte jag tidigare ikväll en majblomma av grannens pojke...

1 kommentar:

  1. Jag välkomnar en inbyggd timer, i datorn. Som helt enkelt släcker ner och stänger av. Finns det?

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin