tisdag 3 april 2007

Gott & blandat

candy candy candy CANDY candy

Bilden på godiset är tagen av Sidereal med Creative Commons licens.

Imorgon börjar påsklovet så ikväll tänkte jag skriva om lite allt möjligt, intressanta blogginlägg och annat kul som jag stött på och som inte blivit ett hel inlägg. Jag skall eventuellt få köpa en begagnad yogamatta av en kompis kompis - jag blev verkligen jätteglad när jag fick reda på det för jag har verkligen längtat efter en. Men den som väntar på något gott...

H&Ms nya ekokollektion
Jag har tidigare skrivit om H&Ms nya ekokollektion. Redan då var jag skeptisk och efter att ha tittat närmare på några av plaggen (jeansshorts m.m) är jag inte speciellt sugen på att shoppa. Men jag klär mig å andra sidan inte speciellt trendigt. Enligt Handla Ekologiskt i Göteborg kommer det dock ungdomskläder, bland annat jeans, samt herrkläder till vissa butiker runt om i landet. Uppgiften är hämtad från SNF:s Bra Miljövals hemsida som även rapporterar att H&Ms damkollektion snabbt sålt slut. Den svenska bomullsleverantören Dibb AB, Europas största importör av giftfritt odlad bomull, är dock kritisk till H&M:s ekosatsning. Läs mer här.

Jonglera mera
Jag har hittat en ny kul föräldrablogg, lite otippat är det the Wall Street Journals blogg "Juggle" som handlar om "choices and tradeoffs people make as they juggle work and family".

Modebloggar
Har du vårstädat i din garderob än? Bett R World rensade i sin och ett flertal plagg röstades ut i bästa Robinson stil. Bett R World skriver bra om hur mycket enklare det blir om man renodlar sin stil. Känner du att du behöver lite hjälp på traven så kör the Bargain Queen en serie utmärkta blogginlägg på temat Look great in separates: a week of tips!. En annan skön modeblogg är You look fab. Det finns bl. a annat ett antal läsvärda inlägg på temat hur du klär dig bäst med tanke på din kroppsbyggnad, bl. a Caution: cropped pants can be risky. The Wardrobe shrink tala om vikten av att Having An Authentic Image och delar upp människor i olika image types - är du en English Rose eller en Baby Doll?

2 kommentarer:

  1. En väldigt kul modeblogg om man gillar att sy och fixa själv är denna:

    http://www.nikkishell.typepad.com/wardroberefashion/

    Handlar om hur man syr om och fixar till gamla kläder, second hand-fynd och vad man kan göra av de där tyg- och garnhögarna som alltid uppstår hos oss textilpysslare... ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du hittat kritik till H&M också! Jag tycker det är bra att man satsar ekologiskt, men sådana satsningar måste belysas och granskas... för givetvis handlar det inte bara om miljö, utan även om marknadsekonomi.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin