söndag 28 januari 2007

Bloggad & inoljad

Fresh olive oil on counter

Bild: madmaxx

Samma kväll som jag bekänner att jag har brutit mitt köpstopp läser jag att jag har blivit omnämnd som en tuff tjej på MiljöBloggAktuellt. Det kändes ju inte så bra... Men det krävs mer än ett tillfälligt snedsteg för att jag skall ge upp. Till mitt försvar måste jag även säga att inte köpte något utöver de madrasserna på Jysk trots att storebror tjatade om Bolibompapåslakan och bilkuddar m.m.
Annars har jag roat mig med huskurer. Idag har jag testat en olivoljepackning vilket skall vara bra mot torrt hår. Det må så vara men det krävdes 4 tvättar innan det gick ur så det gör jag nog inte igen. Däremot funderar jag på att testa "the no poo routine", dvs att sluta använda shampoo. Istället använder man bikarbonat och äppelcidervinäger. Läs mer om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin