måndag 26 oktober 2015

Nystart

Nystart

Varför är det så att man så ofta hoppar över träningen och slarvar med träningen när det kör ihop sig i livet? Det har varit en tuff höst men nu har jag bestämt mig för att det är på tiden att komma igång igen. Mer träning och mindre choklad helt enkelt. Jag har aldrig riktigt kommit igång med att springa regelbundet efter min knäskada för över 5 år sedan och dessutom hade jag problem med ena hälen i våras men nu har jag dragit igång ett träningsprogram "5 km på 5 veckor" som jag hittade i någon av alla träningstidningar som jag släpat hem från tvättstugan. Det gäller att ha ett vettigt mål för jag tror knappast att det blir några fler halvmaraton för min del. Så nu är det några veckor med tre gå/springa/gå pass i veckan. Dessutom får jag lite extra dagsljus om jag ger mig ut på morgnarna - det blir bra!

Uppdaterat! Nu finns det en bild på programmet.

12 kommentarer:

  1. ja, små problem försvårar... jag har haft ont i knäet några veckor, men cyklar lite igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knäont är jobbigt. För mig blir det bättre om jag cyklar regelbundet med det finns ju tusen olika saker som kan vara fel med ett knä...

      Radera
  2. Ja, tänk alla goda föresatser jag har haft som har gått om intet, men i ibland har jag lyckats, som att sluta röka t ex.
    Hoppas det går bra för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att sluta röka är en fantastisk prestation. Jag är verkligen glad att jag aldrig börjat för jag ser på vänner och bekanta hur svårt det är att sluta.

      Radera
  3. Det vore spännande att höra - helt kort - hur programmet ser ut för att, som jag förstår det, klara fem km efter fem veckor! /en som också försöker få till joggingen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu finns programmet på bild. Gå gärna in på Flickr om bilden inte är stor nog. Jag har bara kört 2 pass än så länge men det verkar funka bra. Jag vill ta det väldigt lugnt för att inte överbelasta knät.

      Radera
    2. Åh, nu blev jag inspirerad. Jag ska gå in och se om ja hittar programmet eftersom jag inte ser riktigt här. Tack för tipset!

      Radera
  4. Jag vet att det är dumt, men träningen är lätt det första jag stryker i kalendern. Smart att blogga om din nystart, för nu kan du ju inte fuska ;)

    SvaraRadera
  5. Träningen ger mig extra mycket extra resurser i vardagen! Förutom styrka och snyggare kropp får jag massor av energi. Så pass att jag t.om sover mindre. Hjärnan tänker bättre och allt flyter helt enkelt på mycket lättare i vardagen! Man är så dum som prioriterar bort detta när det är stressigt! Man borde se på träningen på samma sätt som man ser på säkerheten i ett flygplan gällande syrgasmasken att man först måste sätta masken på sig själv för att kunna hjälpa andra! För jag är en mycket bättre mamma, anställd och fru när jag tränar!! Har precis börjat igen efter ett uppehåll....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner mig piggare även om jag har konstant träningsvärk :-)

      Radera
  6. Tack Anki för bilden! Det låter spännande - tror jag ska testa! När tid gives :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin