tisdag 3 september 2013

Och vinnaren är ...


Vinnare i utlottningen av America's cheapest family blev Åsa Wikman - grattis!

Jag fick många bra  och inspirerande tips på vad ni läsare skulle vilja att jag skrev om. en hel del är sådant som jag själv funderat på, som förvaring av mat. En del är sådant som jag inte själv direkt har någon erfarenhet eller kunskap om som ekonomi vid arbetslöshet/sjukskrivning och försäkringar men jag ska se om jag kan hitta någon som kan gästblogga eller komma med någon expertkommentar. Vill du själv gästblogga om något som ligger dig varmt om hjärtat får du gärna maila mig på antianki@gmail.com.

Här är några av de önskemålen jag fick:


Ekonomi
Sparande, relationen till banker etc ur ett långsiktigt och praktiskt perspektiv
Barn och pengar, märkeskläder etc
Hur får man med familjen?
Ekonomi-miljö-rättvisa - hur ska man prioritera?
Hur förändrar ekonomin förändras när man går från par till ensamstående (på ett generellt plan)
Ekonomi vid arbetslöshet/sjukskrivning

Kläder och mode
Second hand/klädbytardagar/ändring av befintliga plagg
Vad är en lagom garderob
 

Mat
Tankar kring förvaring av mat, både ekonomiskt och miljömässigt och hälsomässigt
Bra mat, ren mat utan tillsatser

Övrigt
Resa med barn
Försäkringar
Hur städar man rent utan kemikalier. Och även tips på fläckborttagning!
Hur man blir man mer motståndskraftig för förändringar och katastrofer i samhället

2 kommentarer:

  1. Grattis till Åsa!

    Ska bli spännande att läsa din blogg framöver!

    SvaraRadera
  2. ekonomi är alltid intressant. =) Vi kvinnor lägger mer energi på amelia och elle blaskor än läsa om ekonomi...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin