tisdag 29 juli 2008

Hur tar man det första steget mot ett grönare liv

He's Got The Whole World In His Hands, bilden är tagen av Lisa Røstøen Fotografix Studios
All rights reserved

No Impact Man ställde en intressant fråga på sin blogg, säg att du har en kompis som vill leva lite grönare - vad skulle råda honom att börja med? Hur och varför började du ditt gröna liv?
Bland svaren hittade man olika förslag t. ex.

Den 15 oktober, på Blog Action Day, skrev jag om hur mitt köpstopp gjorde att jag började reflektera mer över konsumtion, miljö och klimat. Jag skrev lite om de förändringar som jag gjort under året, och som jag fortsatt med.

Vilket är ditt bästa tips?




Läs mer!
Miljömätaren - Se hur mycket du påverkar miljön och vad du kan göra för att minska din miljöbelastning

3 kommentarer:

  1. Ät mindre kött eller sluta helt. I köpstoppstider vill jag ju förstås gärna ha med det där med att sluta handla onödga saker. Och så var det det där med återvinnig och ställa bilen oftare... Det känns nästan omöjligt att klämma ur sig ett enda tips...

    SvaraRadera
  2. Mitt första riktigt medvetna miljöval var att övergå från köttätarkost till vegetariankost. 6 månader senare var jag vegan (1998).

    Sen dess har jag tagit större beslut som att konsumera så lite som möjligt samt att aldrig flyga när det gäller inrikes då det finns tågförbindelsersom nattåg etc.

    Och så har jag halvt svurit att aldrig nånsin skaffa ett körkort :)

    SvaraRadera
  3. Att äta kött gör livet enklare, om man inte vill ägna sej massa tid åt att lära sej mer om näringslära, för att tillgodose det som växande behöver - utan kött.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin