fredag 4 juli 2008

Fredagsfilm : Sex and the city



Idag handlar det om film, en film som många älskar och som alla verkar ha en åsikt om. Härom dagen satt jag i bilen och hade på p1, de ägnade större delen av studio ett åt att diskutera Sex and the city, eller sagan om ringen som den också kallas. Det pratade som skor, lyxkonsumtion, sexuell frihet och kvinnlig vänskap. Och filmen innehåller ju alla dessa komponenter.
Kanske hade jag låga förväntningar för liksom Eva tyckte jag att filmen var ganska underhållande. Jag gillade dialogen och stora delar av handlingen. Jag kan förstå att Carries bröllopsfixeringen stjälpte bröllopet men handlingen kring själva vigseln kändes inte helt realistisk även om den nog var dramaturgiskt nödvändig.
Lyxkonsumtionen störde mig inte så mycket heller, kanske för att jag inte kan identifiera de produktplacerade varumärkena och för att jag inser att det inte är på riktigt - det är en ju bara på film. Dessutom tycker jag att Louis Vuittons handväskor är rätt fula och jag drömmer inte heller om Manolos. Men jag tackar inte nej tll en cosmo eller två!

Läs mer!
Vågade hetero­sexuella brudar inte umgås utan män och prata om killar och kläder innan de fick se det på tv från New York

3 kommentarer:

  1. jag funderar också på att gå på bio

    SvaraRadera
  2. Jag skall se Mamma Mia på fredag, det ser jag fram emot!

    SvaraRadera
  3. Har inte ens tänkt tanken att se den här filmen men jag kanske får ändra mej...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin