fredag 14 september 2007

Fullmatad vecka


Det har varit en fullmatad vecka. VAB hela onsdag och halva tisdag (vi delade) med Storebror som har halsfluss. Han fick gå tillbaka till dagis på onsdagen (efter 2 dagar med pencillin) men vid lunch ringde dagis för då hade han kräkts. Det var bara att hämta honom även om han mådde bra och förmodligen bara hade vräkt i sig för mycket fiskbullar. På onsdagkvällen var det föräldrakurs och Lillasyster var körig i magen efter att ha fått i sig mjölk på något sätt.
På torsdagen var jag hemma med Lillasyster och efter att elektrikern, målaren och slutligen snickaren var förbi så är vårt kök ÄNTLIGEN klart. Mycket passande dessutom eftersom vi skall ha köksinvigninsfest i helgen.

När Lillasyster och jag var ute vid lunch på torsdagen, såg jag en hund som inte verkade ha någon ägare. Några timmar senare kom hunden, fortfarande utan ägare, springande förbi vår gård så en granne och gjorde en gemensam insats och fångade in hunden. Vi ringde polisen och anmälde att vi hade hittat en skrynklig hund (e.g sharpei).

Någon timme senare återkom polisen och jag fick numret till den troliga ägaren. Hunden i fråga hade sprungit en bra bit, tvärs över en hyfsat trafikerad väg och ägaren var väldigt glad över att återse sin hund. Hunden behövde bara se sin ägares bil så blev den helt exalterad. Under tiden hade en närbelägen godis- och tidningsaffär rånats och polishelikoprarna cirklade över området till alla ungars förtjusning. Ja, det var en actionfylld eftermiddag - och helt gratis! Själv var jag så slut att jag ramlade i säng tio över nio utan att orka blogga.
Idag var jag tillbaka på jobbet och försökte jobba i kapp lite men det blev mest lite fixande sen fick vi tårta eftersom en arbetskamrat fyllde 50. Sen var den veckan slut..

Ihelgen blir det kalas av olika slag men förhoppningsvis hinner jag även blogga lite.


Bilden föreställer en Sharpei och är tagen av jickbahtech med Creative Commons Licens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin