torsdag 30 augusti 2007

Tema barn - Barnrum

One messy room

Bild: stökigt rum av tuxstorm

Idag är jag trött och förkkyld så det blir ett kort inlägg. Det finns så många fina barnrum. Inte minst min händiga vän och granne JR har fixat fina barnrum för en billig penning, både i stan & på landet. Själv har jag en idé om att så småningom ordna ett Tintininspirerat rum till mina busungar. Än så länge har vi bara 3 Tintinalbum stående på en hylla, men jag har planer på att någon gång göra en väggmålning av Tintins rymdraket - den är snygg!

Mina barn delar rum och sover i våningssäng (den vi köpte i Borås i vintras). Jag tycker inte att barnen behöver egna rum, särskilt inte när de är små. De har visserligen fått ett större rum nu i sommar (tidigare vårt sovrum) och det funkar bra men större delen av tiden vill de fortfarande vara där vi är.

Det finns så mycket fina barnmöbler och prylar, utbudet är så stort idag, att det kan bli svårt att välja. Men det behöver inte bli dyrt, det finns ofta massor av barnmöbler att köpa på Blocket och liknande annonstorg. Om man skall shoppa är begagnat bra! Freecycle är ett annat bra alternativ. Men Ikea har också mycket fint till rimliga priser. Wallies är ett populärt och billigt sätt att förändra ett rum, här får du tips på hur du tillverkar egna av tyg och flytande stärkelse.

Imorgon tänkte hag skriva mer om boende i allmänhet, hus eller lägenhet - va där bäst?

Läs mer!
Apartment Therapy - the nursery tipsar och inspirerar
Ikea Hacker har en massa bra tips på hur man kan göra om ikeamöbler till barn
Filmen "the Nanny Diaries" kommer snart på bio i USA. Här diskuterar man inredningen av barnrummet - dyrt och knappat barnvänligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin